پژوهشگر محترم جهت ثبت طرح تحقیقاتی یا پروپوزال خود در مرکز تحقیقات بهداشت باروری لطفا برگه راهنما را مطالعه فرمایید و درصورت هرگونه سوال و ابهام میتوانید همه روزه در ساعات اداری از کارشناس مرکز کمک بگیرید.
داخلی(362-256)- تلفن: 33369224-013
روند تصویب طرحهای تحقیقاتی(PPT)(PDF)
مدارک جهت ثبت پروپوزال پایان نامه یا طرح تحقیقاتی پایان نامه ای:(PDF)
- ارائه تاییدیه عنوان از کتابخانه مرکزی (فرم تاییدیه کتابخانه)
- ارائه طرح تحقیقاتی پایان نامه ای در فرم مربوطه(فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه-فرم طرح تحقیقاتی پژوهشی یا فرم طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی)
- ارائه فایل PDF سه مقاله فولتکس
- ارائه سه فایل جهت صدور کداخلاق (فرم صدور کداخلاق-فرم بررسی کمیته اخلاق-فرم رضایت نامه آگاهانه)
- ارائه فرم جمع آوری داده ها
- ارائه کپی کارگاه روش تحقیق ویژه دستیاران
مراحل ثبت پروپوزال پایان نامه یا طرح تحقیقاتی پایان نامه ای:(PDF)
- چک عنوان جهت تکراری بودن در دو سایت thesis.research.ac.ir- centlib.gums.ac.ir
- ارائه تاییدیه عنوان از کتابخانه مرکزی (فرم تاییدیه کتابخانه)
- ارائه طرح تحقیقاتی پایان نامه ای در فرم مربوطه(فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه-فرم طرح تحقیقاتی پژوهشی یا فرم طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی)
- ارائه فایل PDF سه مقاله فولتکس
- ارائه سه فایل جهت صدور کداخلاق (فرم صدور کداخلاق-فرم بررسی کمیته اخلاق-فرم رضایت نامه آگاهانه)
- ارائه فرم جمع آوری داده ها
- ثبت نام دستیار یا دانشجو در سامانه پژوهشیارRis.gums.ac.ir
- بارگذاری فایلهای مربوط به بندهای1تا5 در سامانه پژوهشیار جهت داوری
- ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران سامانه بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار
- هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت برگزاری جلسه شورای پژوهشی مرکز و تحویل نسخ کتبی به داوران
- ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران شورای پژوهشی مرکز بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار
- پیگیری و هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت دریافت داوری شورای پژوهشی معاونت تحقیقات دانشگاه
- ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران شورای پژوهشی معاونت تحقیقات دانشگاه بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار (فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پروپوزال)
- پیگیری و هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت دریافت کد اخلاق از کمیته اخلاق معاونت تحقیقات دانشگاه
- درصورت طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی، تکمیل فرم IRCT در سامانه IRCT.IR و ارائه کد دریافت شده به مرکز
- درصورت طرح تحقیقاتی(طرح پژوهشی یا کارآزمایی بالینی) پیگیری عقد قرارداد از معاونت تحقیقات دانشگاه
- درصورت طرح تحقیقاتی(طرح پژوهشی یا کارآزمایی بالینی)، ارائه فایل فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه به مرکز
- ارائه مدارک جهت ثبت پروپوزال در دانشکده پزشکی{کپی کارگاه روش تحقیق برای دستیاران، کپی کداخلاق، کپی قرارداد طرح، کپی IRCT، نامه رضایت همکاران، فرم تعیین داور و تاریخ دفاع پروپوزال، فرم تایید اصلاحات توسط اساتید و داوران ، فرم ثبت عنوان پایان نامه، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی مرکز، CD حاوی فایل Word و PDF طرح تحقیقاتی و پیش نویس پروپوزال پایان نامه، فرم رضایت نامه آگاهانه، فرم جمع آوری داده بهمراه سه مقاله فولتکس} (فرم تعیین داور و تاریخ دفاع پروپوزال، نمونه نامه رضایت همکاران، فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پروپوزال، فرم ثبت عنوان پایان نامه)
- پیگیری از دانشکده جهت دریافت کد ثبت پایان نامه و بارگذاری کد در سامانه پژوهشیار
- ارائه و بارگذاری گزارش کتبی پیشرفت کار سه ماهه به مرکز و سامانه پژوهشیار(فرم گزارش پیشرفت کار)
نکته: چک ظرفیت اساتید راهنما برای پذیرش راهنمایی دانشجو با دانشکده پزشکی(هر استاد از هر ورودی یک دستیار و یک دانشجو یا دو دانشجو می تواند داشته باشد و در کل نمی تواند بیش از سه دانشجو ثبت شده داشته باشند.
نکته: مجوز نمونه گیری تنها پس از عقد قرارداد طرح پژوهشی یا دریافت شماره ثبت از دانشکده پزشکی امکانپذیر است.
نکته: با توجه به اینکه مراحل ثبت پروپوزال در دانشکده شامل مراحل داوری سامانه، جلسه شورای پژوهشی مرکز، جلسه شورای پژوهشی معاونت، جلسه کمیته اخلاق و بعضاً ثبت IRCT می باشد حتما دستیاران و دانشجویان زمان لازم را برای ثبت عنوان درنظر بگیرند.
مدارک مورد نیاز جهت جلسه دفاع پایان نامه:(PDF)
- ارائه فرم تعیین تاریخ دفاع با مهر و امضای اساتید راهنما و مشاور(فرم تعیین تاریخ دفاع)
- ارائه فرم تعیین داوران (فرم تعیین داوران)
- ارائه برگه های رضایت نامه آگاهانه
- ارائه گزارش پایانی بهمراه کلیه فاکتورها (فرم گزارش پایانی)
- ارائه ترجمان دانش (فرم ترجمان دانش)
- ارائه نسخ کتبی از پایان نامه به تعداد داوران
- ارائه مقاله Accepted یا Submitted از پایان نامه
مدارک تسویه حساب با دانشکده پس از دفاع پایان نامه:(PDF)
- - ارائه پایان نامه اصلاح شده طبق برگه ایرادات
- - ارائه فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پایان نامه به تایید استاد راهنما و داوران(فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پایان نامه)
- - ارائه فرم تاییدیه ارائه پایان نامه به کتابخانه مرکزی(فرم تاییدیه ارائه پایان نامه به کتابخانه مرکزی)
- - ارائه فرم رسید CD حاوی پایان نامه به اساتید راهنما و مشاور(فرم رسید CD حاوی پایان نامه)
- - ارائه سه CD حاوی فایل Word و PDF نسخه پایان نامه نهایی بهمراه داده های SPSS
- - ارائه دستی مدارک به دانشکده پزشکی(سی دی حاوی پایان نامه، برگه تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پایان نامه توسط اساتید و داوران، فرم رسید CD توسط اساتید، برگه نمرات، برگه صورتجلسه، کپی مقاله، فرم تعیین تاریخ دفاع، فرم تعیین داوران، نامه دانشکده)
- - بارگذاری پایان نامه نهایی در سامانه پژوهشیارRis.gums.ac.ir
نکته :نام مرکز تحقیقات بهداشت باروری زیر نام دانشکده پزشکی بر روی جلد پایان نامه و داخل آن حتما قید شود.
آیین نامه اخلاق کشوری
راهنمای اخلاقی کارآزمایی بالینی- راهنمای اخلاقی گامت و جنین- راهنمای اخلاقی ژنتیک- راهنمای اخلاقی بافت و ارگانها- راهنمای اخلاقی داوطلب- راهنمای اخلاقی سلولهای بنیادی- راهنمای اخلاقی در انتشار- راهنمای اخلاقی عمومی پژوهش
آیین نامه اخلاق در پژوهش
آیین نامه نظارت بر طرحهای پژوهشی(PDF)