پژوهشگر محترم جهت ثبت طرح تحقیقاتی یا پروپوزال خود در مرکز تحقیقات بهداشت باروری لطفا برگه راهنما را مطالعه فرمایید و درصورت هرگونه سوال و ابهام میتوانید همه روزه در ساعات اداری از کارشناس مرکز کمک بگیرید.

داخلی(362-256)- تلفن: 33369224-013

 

روند تصویب طرحهای تحقیقاتی(PPT)(PDF)

 

مدارک جهت ثبت پروپوزال پایان نامه یا طرح تحقیقاتی پایان نامه ای:(PDF)

  1. ارائه تاییدیه عنوان از کتابخانه مرکزی (فرم تاییدیه کتابخانه)
  2. ارائه طرح تحقیقاتی پایان نامه ای در فرم مربوطه(فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه-فرم طرح تحقیقاتی پژوهشی یا فرم طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی)
  3. ارائه فایل PDF سه مقاله فولتکس
  4. ارائه سه فایل جهت صدور کداخلاق (فرم صدور کداخلاق-فرم بررسی کمیته اخلاق-فرم رضایت نامه آگاهانه)
  5. ارائه فرم جمع آوری داده ها
  6. ارائه کپی کارگاه روش تحقیق ویژه دستیاران

 

مراحل ثبت پروپوزال پایان نامه یا طرح تحقیقاتی پایان نامه ای:(PDF)

  1. چک عنوان جهت تکراری بودن در دو سایت thesis.research.ac.ir- centlib.gums.ac.ir
  2. ارائه تاییدیه عنوان از کتابخانه مرکزی (فرم تاییدیه کتابخانه)
  3. ارائه طرح تحقیقاتی پایان نامه ای در فرم مربوطه(فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه-فرم طرح تحقیقاتی پژوهشی یا فرم طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی)
  4. ارائه فایل PDF سه مقاله فولتکس
  5. ارائه سه فایل جهت صدور کداخلاق (فرم صدور کداخلاق-فرم بررسی کمیته اخلاق-فرم رضایت نامه آگاهانه)
  6. ارائه فرم جمع آوری داده ها
  7. ثبت نام دستیار یا دانشجو در سامانه پژوهشیارRis.gums.ac.ir
  8. بارگذاری فایلهای مربوط به بندهای1تا5 در سامانه پژوهشیار جهت داوری
  9. ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران سامانه بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار
  10. هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت برگزاری جلسه شورای پژوهشی مرکز و تحویل نسخ کتبی به داوران
  11. ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران شورای پژوهشی مرکز بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار
  12. پیگیری و هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت دریافت داوری شورای پژوهشی معاونت تحقیقات دانشگاه
  13. ارائه و بارگذاری فایل اصلاحیه طرح طبق نظر داوران شورای پژوهشی معاونت تحقیقات دانشگاه بصورت هایلایت بهمراه نامه پاسخ به داوری در سامانه پژوهشیار (فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پروپوزال)
  14. پیگیری و هماهنگی با مرکز تحقیقات جهت دریافت کد اخلاق از کمیته اخلاق معاونت تحقیقات دانشگاه
  15. درصورت طرح تحقیقاتی کارآزمایی بالینی، تکمیل فرم IRCT در سامانه IRCT.IR و ارائه کد دریافت شده به مرکز
  16. درصورت طرح تحقیقاتی(طرح پژوهشی یا کارآزمایی بالینی) پیگیری عقد قرارداد از معاونت تحقیقات دانشگاه
  17. درصورت طرح تحقیقاتی(طرح پژوهشی یا کارآزمایی بالینی)، ارائه فایل فرم پیش نویس پروپوزال پایان نامه به مرکز
  18. ارائه مدارک جهت ثبت پروپوزال در دانشکده پزشکی{کپی کارگاه روش تحقیق برای دستیاران، کپی کداخلاق، کپی قرارداد طرح، کپی IRCT، نامه رضایت همکاران، فرم تعیین داور و تاریخ دفاع پروپوزال، فرم تایید اصلاحات توسط اساتید و داوران ، فرم ثبت عنوان پایان نامه، کپی صورتجلسه شورای پژوهشی مرکز،  CD حاوی فایل Word و PDF طرح تحقیقاتی و پیش نویس پروپوزال پایان نامه، فرم رضایت نامه آگاهانه، فرم جمع آوری داده بهمراه سه مقاله فولتکس} (فرم تعیین داور و تاریخ دفاع پروپوزال، نمونه نامه رضایت همکاران، فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پروپوزال، فرم ثبت عنوان پایان نامه)
  19. پیگیری از دانشکده جهت دریافت کد ثبت پایان نامه و بارگذاری کد در سامانه پژوهشیار
  20. ارائه و بارگذاری گزارش کتبی پیشرفت کار سه ماهه به مرکز و سامانه پژوهشیار(فرم گزارش پیشرفت کار)

نکته: چک ظرفیت اساتید راهنما برای پذیرش راهنمایی دانشجو با دانشکده پزشکی(هر استاد از هر ورودی یک دستیار و یک دانشجو یا دو دانشجو می تواند داشته باشد و در کل نمی تواند بیش از سه دانشجو ثبت شده داشته باشند.

نکته: مجوز نمونه گیری تنها پس از عقد قرارداد طرح پژوهشی یا دریافت شماره ثبت از دانشکده پزشکی امکانپذیر است.

نکته:  با توجه به اینکه مراحل ثبت پروپوزال در دانشکده شامل مراحل داوری سامانه، جلسه شورای پژوهشی مرکز، جلسه شورای پژوهشی معاونت، جلسه کمیته اخلاق و بعضاً ثبت IRCT می باشد حتما دستیاران و دانشجویان زمان لازم را برای ثبت عنوان درنظر بگیرند.

 

مدارک مورد نیاز جهت جلسه دفاع پایان نامه:(PDF)

  1. ارائه فرم تعیین تاریخ دفاع با مهر و امضای اساتید راهنما و مشاور(فرم تعیین تاریخ دفاع)
  2. ارائه فرم تعیین داوران (فرم تعیین داوران)
  3. ارائه برگه های رضایت نامه آگاهانه
  4. ارائه گزارش پایانی بهمراه کلیه فاکتورها (فرم گزارش پایانی)
  5. ارائه ترجمان دانش (فرم ترجمان دانش)
  6. ارائه نسخ کتبی از پایان نامه به تعداد داوران
  7. ارائه مقاله Accepted  یا Submitted از پایان نامه

 

 

مدارک تسویه حساب با دانشکده پس از دفاع پایان نامه:(PDF)

  1. -     ارائه پایان نامه اصلاح شده طبق برگه ایرادات
  2. -     ارائه فرم تاییدیه انجام  اصلاحات نهایی پایان نامه به تایید استاد راهنما و داوران(فرم تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پایان نامه)
  3. -     ارائه فرم تاییدیه ارائه پایان نامه به کتابخانه مرکزی(فرم تاییدیه ارائه پایان نامه به کتابخانه مرکزی)
  4. -     ارائه فرم رسید  CD حاوی پایان نامه به اساتید راهنما و مشاور(فرم رسید CD حاوی پایان نامه)
  5. -     ارائه سه CD حاوی فایل Word و PDF نسخه پایان نامه نهایی بهمراه داده های SPSS 
  6. -     ارائه دستی مدارک به دانشکده پزشکی(سی دی حاوی پایان نامه، برگه تاییدیه انجام اصلاحات نهایی پایان نامه توسط اساتید و داوران، فرم رسید  CD توسط اساتید، برگه نمرات، برگه صورتجلسه، کپی مقاله، فرم تعیین تاریخ دفاع، فرم تعیین داوران، نامه دانشکده)
  7. -     بارگذاری پایان نامه نهایی در سامانه پژوهشیارRis.gums.ac.ir

 

نکته :نام مرکز تحقیقات بهداشت باروری زیر نام دانشکده پزشکی بر روی جلد پایان نامه و داخل آن حتما قید شود.

 

آیین نامه اخلاق کشوری

راهنمای اخلاقی کارآزمایی بالینی- راهنمای اخلاقی گامت و جنین- راهنمای اخلاقی ژنتیک- راهنمای اخلاقی بافت و ارگانها- راهنمای اخلاقی داوطلب- راهنمای اخلاقی سلولهای بنیادی- راهنمای اخلاقی در انتشار- راهنمای اخلاقی عمومی پژوهش

آیین نامه اخلاق در پژوهش

آیین نامه نظارت بر طرحهای پژوهشی(PDF)

آخرین بروز رسانی : 1402/03/29